17 de novembre, formació sobre eines de cribratge per detectar trastorns d’aprenentatge

Directors i mestres d’Educació Infantil, psicopedagogs, logopedes, pedagogs, psicòlegs i altres professionals vinculats amb la detecció i reeducació de disfuncions del neurodesenvolupament tenen una cita el proper dijous 17 de novembre. La xarxa d’escoles Vedruna de Catalunya presenten en un curs presencial el projecte testat amb què treballen i apliquen eines de cribratge per a la detecció precoç de trastorns de l’aprenentatge.

Des de la coordinació dels equips de psicopedagogia de Vedruna Catalunya Educació explicaran els bons resultats obtinguts sense un cost afegit, i posaran a disposició dels centres educatius les eines de cribratge utilitzades. Impartiran la formació Carme Castelar, psicòloga de l’escola Vedruna Malgrat; Mar Herrero, mestra d’educació infantil, logopeda i directora de l’etapa (0-6 anys) de l’escola Vedruna Bellpuig; Ismael Peràlvarez, mestre de primària, psicopedagog, director general de l’escola Vedruna Vall Terrassa; i Anna López, neuropsicòloga infantil de la UTAE i adjunta al servei de neurologia de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

 

 

 

Curs: Eines de cribratge psicopedagògic per a l’educació infantil
Organitza: Fundació Escola Cristiana de Catalunya ofereix aquesta sessió informativa.
Lloc: c. dels Àngels, 18. Barcelona
Programa de la sessió informativa: http://blogs.escolacristiana.org/formacio/files/2022/10/22127.01-Eines-de-cribatge-psicopedagogic-EI.pdf
Inscripció: http://www.escolacristiana.org/formacio/fullinscripcio.aspx?idf=3174

 

 

 

Detecció precoç a favor d’una escola inclusiva

Un dels factors que millora l’evolució educativa dels infants és una bona detecció precoç dels trastorns de l’aprenentatge en edats primerenques. Aquest fet possibilita una intervenció psicopedagògica de qualitat. És per això que les escoles Vedruna de Catalunya han elaborat conjuntament amb l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, dues noves eines de cribratge per a l’Educació Infantil (I5) amb l’objectiu tenir un primer filtratge en el procés d’aprenentatge de la lectoescritura i de la numeració i càlcul, així com de possibles dificultats atencionals a finals de I5.

Aquestes dades poden ajudar a reduir els efectes d’una deficiència o possible trastorn a partir d’una intervenció primerenca, poden facilitar la implementació de mesures d’atenció a la diversitat i optimitzar el desenvolupament integral de cada alumne.

El projecte conjunt entre ambdues institucions, ha permès dur a terme un treball d’investigació científica que ha portat a desenvolupar eines per a la detecció precoç que, en el marc d’un projecte d’escola inclusiva, són un pas més per garantir una educació integral de tots els i les alumnes.

Comments are closed.

Conveni amb: