Actualitat

Nadal, una possibilitat de recomençar

Arriba Nadal. Un temps especial en les nostres vides. En la roda del temps, el Nadal ens transporta cap al pensament de la família, de la llar, d’aquells que són més al nostre costat, d’aquells a qui més estimem. És temps d’il·lusió, d’abrics, d’abraçades, de bons desitjos. Les llums i els colors que omplen els carrers i les cases volen trencar la foscor de les llargues nits del solstici d’hivern i transmetre esperança. (més…)

Vedruna Vilafranca, premi Aprenentatge i Servei pel projecte Labdoo

El projecte ‘Per un món més just fem Labdoo’ de l’Escola Vedruna Vilafranca ha guanyat el Premi ‘Cooperació al Desenvolupament’ de la convocatòria 2021 dels Premis Aprenenatge i Servei. El guardó té el suport de l’ONG Educo i s’ha lliurat aquest divendres 17 de desembre, a Alcalá De Henares, en el marc de la XIV Trobada Estatal d’Aprenentatge-Servei 2021. (més…)

Fruites, verdures i una mica de robòtica

Dedicar temps als altres, comprometre’s per l’entorn i societat i contribuir des de les aules a fer un món millor. Aquests són alguns dels objectius d’iniciatives com el Servei Comunitari o l’Aprenentatge Servei, ambdós inclosos en el currículum d’Educació Secundària Obligatòria amb la finalitat de conscienciar joves sobre la necessitat d’implicar-se en projectes locals. (més…)

1.400 alumnes de Vedruna es beneficien del programa Mind Escoles

Un bon cribratge permet la ràpida coordinació entre alumnes, professors, familiars i terapeutes de cara a diagnosticar i tractar les disfuncions de neurodesenvolupament que dificulten el rendiment escolar. Aquest curs les escoles Vedruna de Catalunya amplien el procés de cribratge als alumnes de 2n d’Educació Primària. Volen detectar de forma precoç trastorns d’aprenentatge com el TDAH, la dislèxia, la discalcúlia i el trastorn de la comunicació. (més…)

Vedruna crea una eina de diagnosi dels ODS

Podem mesurar l’impacte dels ODS a l’escola? Promouen canvis d’hàbits reals els aprenentatges que incentivem? Quin ODS convindria reforçar a cada centre? Aquest primer trimestre de curs Vedruna Catalunya ha presentat una eina per a la diagnosi del treball dels ODS en centres educatius. O el que és el mateix, un formulari per avaluar com s’estan implementant els ODS a l’aula. (més…)

Vintè recés Vedruna a Poblet

Fins a 78 participants s’han reunit al monestir de Santa Maria de Poblet en el vintè recés d’educadors Vedruna. A l’inici del temps d’Advent, el dissabte 27 de novembre, mestres i professors de les escoles Vedruna s’han reunit en aquest espai emblemàtic de la Conca de Barberà per apropar-se a la mirada a Jesús i al seu missatge. (més…)

Reprenem l’itinerari de formació en Identitat Vedruna

Després d’un any de pandèmia, Vedruna Catalunya ha reprès la formació en Identitat Vedruna adreçada als mestres de nova incorporació a les escoles de la xarxa. Mirades I és l’inici de tot un itinerari i ha tingut lloc a Vic aquest mes de novembre. (més…)

Vedruna Catalunya Educació dona suport al model lingüístic de l’escola catalana

Les escoles Vedruna de Catalunya no compartim la sentència del Tribunal Suprem que imposa la impartició de la docència en castellà en un 25%. Considerem que la sentència adopta criteris polítics i no pedagògics, i que xoca amb el model d’immersió lingüística i d’escola catalana i en català que volem. (més…)

És temps d’Advent

La paraula advent prové del llatí i vol dir ‘arribada’. I ens preguntarem: a quina arribada es refereix? Doncs, evidentment, a la del Nadal. La saviesa i la cultura populars han transmès en la nostra tradició la necessitat de «preparar» les celebracions que esdevenen clau en la tradició religiosa d’arrel cristiana. 

L’Advent és un temps d’espera, un temps d’esperança que condueix al Nadal. En la nostra tradició es van crear, a mitjans del segle XIX, els coneguts calendaris d’Advent, que no són res més que una manera de fer una mena de «compte enrere», que comença quatre diumenges abans de Nadal. (més…)

Com afavorir la cura entre família i escola?

6 d’octubre a les 19 h, webinar gratuït! En un món on prevalen la immediatesa, els neguits, les tensions i sempre es viu amb el pilot automàtic, és fàcil oblidar-se de viure el present. Una dinàmica que afecta també les famílies i el conjunt de la comunitat educativa. Segons la pedagoga Anna M. Rifà, cal saber-hi posar fre i aturar-se en l’ara i l’aquí: “La vida es desplega amb tota la plenitud i profunditat precisament en el present”, defensa. Aquesta és una de les reflexions que vol fer arribar a famílies i docents en el webinar gratuït que ofereix el proper 6 d’octubre a les 19 h. (més…)

Conveni amb: