Actualitat

Petit homenatge a Carme Molist, mestra de mestres

Des de l’inici del treball en xarxa de les escoles Vedruna, la germana Carme Molist n’ha coordinat les estades a l’estranger. Una tasca que ha desenvolupat amb passió i tenacitat, i que ha brindat oportunitats de creixement i descoberta als joves que hi han participat. Aquest curs, després d’expressar el desig de dedicar tot el seu temps als més pobres, assumeix la coordinació de les activitats plurilingües Anna Muñoz, mestra de l’escola Vedruna de Mollerussa. El relleu es va anunciar aquest dimecres 29 de novembre a la reunió de direccions generals, a la seu de la Fundació a Vic. Vet aquí les paraules d’homenatge i agraïment al llegat que Molist deixa en tants alumnes i mestres: (més…)

Recés a Vallbona de les Monges: “Quan et sents estimat, et neix correspondre a l’amor”

Seixanta educadors de les escoles Vedruna s’han aplegat dissabte 25 de novembre a Vallbona de les Monges en el vint-i-dosè recés que s’organitza conjuntament. Un matí per aturar-se, que ha servit per renovar la mirada, fer cultura i reforçar vincles dins del col·lectiu. (més…)

Vedruna entra al metavers

Amb el nom d’Edu Virtual Challenge, les escoles Vedruna han posat en marxa un projecte d’innovació sobre l’ús de la realitat virtual a Educació Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Es tracta d’una iniciativa pionera en la creació d’experiències immersives per a aquestes etapes. La xarxa de la Fundació Vedruna Catalunya Educació, amb presència arreu del país, aposta per la tecnologia amb sentit, a partir d’una metodologia basada en el joc i amb el valor de l’aportació social a favor dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. (més…)

Núria Mas: “Costa aturar-se, però és la gran riquesa de la proposta d’Identitat Vedruna”

La muntanya i l’esquí havien estat algunes de les seves aficions. Però avui s’estima sobretot llegir, passejar, conversar amb gent i tot allò que la porta a “una vida cada vegada més tranquil·la”. Amb Núria Mas Singla continuem la col·lecció d’entrevistes per conèixer qui és qui a les escoles Vedruna. Nascuda el 1964 a Granollers, viu a La Garriga i és mare de dos fills. Va entrar fa 32 anys a l’escola Vedruna Escorial de Vic, on va conèixer el seu marit. És professora de Filosofia i de Cultura Religiosa a Batxillerat i forma part de l’equip d’Identitat de la Fundació Vedruna Catalunya Educació, creat fa dos anys per donar a conèixer el carisma Vedruna als educadors.  (més…)

Com superar l’era de la distracció?

La filòsofa francesa Simone Weil diu que sense atenció no podem fer absolutament res. I, certament, en la societat en que vivim, és així. Estem exposats a un flux d’informació molt més gran del que podem processar, pensar i considerar. Per recuperar l’atenció és imprescindible desaccelerar, practicar la lentitud i dedicar-nos a tasques més llargues i més pausades. És a dir, menys stories i més llibres, explica en Na Pai, artista i escriptor. (més…)

Què aprenen els alumnes de 2n d’ESO a les rutes Vedruna?

Les escoles Vedruna de Catalunya ja han iniciat aquest mes d’octubre les rutes per descobrir la petjada de Joaquima en diversos indrets. En concret, les escoles de Sant Sadurní d’Anoia, Vilafranca del Penedès i Sagrat Cor de Tarragona han conegut la vila de Montblanc i, entre d’altres, hi han visitat l’antiga escola i l’antic hospitalet de Santa Magdalena. En el cas dels alumnes de les escoles Vedruna Carme de Sabadell, Tordera, Girona i Malgrat de Mar, han caminat pel Pla de la Calma, al Montseny; un desplaçament de guerra que Joaquima es va veure obligada a fer amb els seus fills el 17 d’abril de 1809. (més…)

Vedruna participa al congrés de l’Escola Cristiana de Catalunya

Després d’un any i mig de debat estratègic, les escoles cristianes de Catalunya es van reunir el 19 d’octubre al congrés Quòrum 23, celebrat a Barcelona. Fins a 816 professionals de l’educació van ser convocats amb el lema ‘Som futur’ per reflexionar sobre els trets diferencials principals de la proposta cristiana, la seva aportació social i els reptes que han d’afrontar els propers anys. Totes les escoles Vedruna de Catalunya van participar en aquesta jornada, que dona valor i visibilitza el treball en xarxa. (més…)

Miquel Graupera: “A Vedruna he après a respectar totes les maneres de ser”

Formar part de la família Vedruna significa “compartir alguna angoixa i moltes alegries”. Així ho apunta en Miquel Graupera i Costa en aquesta entrevista. Nascut a Arenys de Munt el 1961, li agrada passar estones amb la família i els amics, llegir, passejar i gaudir de la natura. Va començar a treballar a l’escola Vedruna Immaculada de Barcelona fa 41 anys, en va ser director general durant 16 anys, i ara fa cinc anys que és el responsable de Qualitat i Compliment Normatiu de la Fundació Vedruna Catalunya Educació. Amb ell iniciem una col·lecció d’entrevistes per conèixer qui és qui a les escoles Vedruna. (més…)

Quins són els beneficis de la lectura en veu alta?

Sabíeu que llegir en veu alta 15 minuts cada dia, entre els 0 i els 12 anys, equival a un curs escolar més? Aquesta pràctica potencia la comprensió lectora, millora la capacitat d’escolta i, alhora, enforteix els vincles entre els qui la realitzen. Són algunes de les evidències amb les quals la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) impulsen la campanya conjunta ‘A casa, llegim en veu alta’. (més…)

Els equips de pastoral de Vedruna, orientats a l’essència

Una brúixola per estar ben orientats, un mosquetó per assegurar-se com a equip i la convicció que cal transmetre l’essència de l’escola Vedruna als alumnes. És el que s’han endut els noranta participants de la trobada d’equips de pastoral de totes les escoles Vedruna, reunits el divendres 29 de setembre a Vic. (més…)

Conveni amb: