“Moltes hores de dedicació, escrupolosos en la gestió, respecte profund a les persones” i sempre “buscant el màxim bé de cada centre i la millora de l’escola”. Així ha descrit Josep Maria Roca la manera de fer comuna dels patronats de les escoles Vedruna de l’antiga província de Tarragona. Ho ha fet aquest dissabte 21 de gener a l’església de l’escola Vedruna Sagrat Cor de Tarragona en la presentació del llibre que ha escrit i que en recull la seva història. (més…)
“Quan contemplem un camí trepitjat, esbrossat, aplanat i recorregut amb agilitat malgrat els entrebancs, ens adonem de tots els valors que JUNTS, germanes i seglars, colze a colze, hem posat en joc”. Ho escriu Narcisa Fiol en el pròleg del llibre Caminant Junts. Fundacions Vedruna de Tarragona (1989-2017) de Josep Maria Roca. Dissabte 21 de gener es presentarà a l’escola Vedruna Sagrat Cor de Tarragona i comptarà amb la participació del mateix autor, la germana Narcisa Fiol i Mar Callau, membre del patronat Fundació Vedruna Catalunya Educació.
“Sense què no pot marxar un alumne en acabar els estudis a les nostres escoles?”. Com a resposta a aquesta pregunta, Vedruna ha creat l’itinerari educatiu ODS. Segons explica l’equip ODS, “es tracta que els donem agència, participació democràtica i implicació perquè esdevinguin part de la transformació del món”. (més…)
127 mestres i professors de les escoles de la xarxa Vedruna han col·laborat en el grup de control d’una recerca liderada pel neurobiòleg Héctor Ruiz
Què són els neuromites? Quins són els més estesos entre els docents de les escoles i per què circulen? La formació pot corregir aquestes concepcions errònies sobre el funcionament del cervell? L’estudi ‘Neuromites a l’entorn educatiu’ confirma les deu idees falses més prevalents a Catalunya entre els docents, i conclou que formar els professionals de l’educació en neurociència en millora la capacitat crítica i els ajuda a destriar, a llarg termini, informacions distorsionades sobre com aprenem. (més…)
Els alumnes de Vedruna Vilafranca Jan de Antonio, Mireia Sala i Anna Raventós han guanyat la primera edició dels Premis Premsa Comarcal a la Solidaritat pel reportatge ‘Un ordinador, un futur’, dedicat al projecte Labdoo. Entre els finalistes reconeguts en la mateixa categoria, de 3r i 4t d’ESO, hi ha les alumnes Ana Llácer, Tània Pérez i Elsa Secanell de Vedruna Sant Sadurní d’Anoia pel reportatge ‘El que dones… reps’ sobre la Casa dels avis. (més…)
El projecte RefugiAr-te, de Vedruna Ripoll, Keta la Indigeta de Vedruna Palamós o la ruta de les cigonyes de Vedruna Bellpuig són algunes de les experiències que les escoles de la xarxa ja han dut a terme alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Projectes diversos tots ells, que han permès als alumnes investigar el món, analitzar-lo amb pensament crític i realitzar accions concretes obertes al poble, al barri o a la ciutat amb visió comunitària i impacte transformador. (més…)
“La dimensió científica i tecnològica no poden anar deslligades de la dimensió social ni del treball per la dignitat humana”. Així s’ha expressat la professora Montse Jiménez, responsable pedagògica de Vedruna Prats de la Carrera – Vedruna Palafrugell, en l’acte dedicat a les STEAM i la digitalització celebrat el 27 d’octubre al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa. (més…)
Directors i mestres d’Educació Infantil, psicopedagogs, logopedes, pedagogs, psicòlegs i altres professionals vinculats amb la detecció i reeducació de disfuncions del neurodesenvolupament tenen una cita el proper dijous 17 de novembre. La xarxa d’escoles Vedruna de Catalunya presenten en un curs presencial el projecte testat amb què treballen i apliquen eines de cribratge per a la detecció precoç de trastorns de l’aprenentatge. (més…)