Fruites, verdures i una mica de robòtica

Dedicar temps als altres, comprometre’s per l’entorn i societat i contribuir des de les aules a fer un món millor. Aquests són alguns dels objectius d’iniciatives com el Servei Comunitari o l’Aprenentatge Servei, ambdós inclosos en el currículum d’Educació Secundària Obligatòria amb la finalitat de conscienciar joves sobre la necessitat d’implicar-se en projectes locals.

Aquest curs, i respectant les limitacions de la pandèmia que encara fa estralls, els i les alumnes de 3r d’ESO de Vedruna Prats de la Carrera-Palafrugell han adreçat la seva intervenció a la comunitat d’infants del poble de Palafrugell. Així, a partir d’aprenentatges que fan a les aules, es converteixen en dinamitzadors culturals i dissenyen un format d’activitat pública barrejant la part lúdica  i la part educativa.

Fer màgia a partir d’elements químics o aplicar la robòtica als hàbits alimentaris són alguns dels espectacles que els nois i noies estan preparant. 

Així, dijous dia 9 de desembre el Museu del Suro de Catalunya va acollir la primera de les intervencions públiques, una activitat musical manipulativa adreçada a infants de 2 i 3 anys. Tocar plàtans o peres  i fer que sonin melodies o trepitjar pianos interactius que fan sonar pinyes, magranes i bròquils. Tot plegat, una activitat que combina aprenentatges i consells per als més menuts i els respectius pares i mares per tal de millorar la salut dels infants.

Per a la realització de l’activitat els alumnes han comptat amb la participació de professionals del sector que els han assessorat a les aules,  des de psicòlegs a professionals de l’àmbit sanitari, educatiu i del lleure.

Si en voleu saber més, com diuen els alumnes en el cartell de difusió ; “Veniu, toqueu i disFRUITeu”.

Comments are closed.

Conveni amb: